ייעוץ חינם

055-970-5872

נמלי אש בבית

למה יש לכם נמלי אש בבית ומה אפשר לעשות איתן?

כשנמלי האש מחליטות להקים קן בשטח ששלכם, הן יהיו בכל מקום – בגינה, בעצים ואפילו בתוך הבית. אבל למה בכלל יש לכם נמלי אש בבית מלכתחילה? התשובה היא החום שבחוץ, כי הן מחפשות מקום קריר שיהיה נעים בשבילן לחיות ולהתרבות בו, ועל הדרך גם למצוא בו מזון.

הן הגיעו מקן שהיה מחוץ לבית, ויתכן שהקימו קן גם בתוך הבית, כי הן מתפשטות מהר מאוד ויוצרות הרבה מושבות. אנחנו בחברת הדברה סנטר יודעים כיצד להתמודד איתן, ונעזור גם לכם להבין איך לעשות את זה.

 

מה עושים עם נמלי אש בבית?
שאלו מדביר מומחה – לחצו כאן
שיטות יעילות לטיפול בנמלי אש בבית
זיהוי, איתור והדברה בטוחה לנמלת האש בבית
הגעה מהירה לכל מקום בישראל

 

להזמנת המדביר חייגו:
055-970-5872

 

נמלי אש בבית

 

איך מזהים נמלת אש בבית?

נמלת האש נראית כמו כל נמלה אחרת, אלא שיש לה צבע אדמדם יחסית והיא גם די קטנה – ספק שתמצאו נמלת אש גדולה מחוץ לקן שלה. נמלים אדומות קטנות בבית הן ככל הנראה נמלי אש, ואם מצאתם כאלה, מומלץ לחפש את הקן שלהן בחוץ. הוא יהיה מעין גבעה קטנה באדמה שנראית כמו כל קן נמלים אחר, אך הנה הסוד – בקן של נמלי האש אין חור כניסה ויציאה ברור בפסגת הגבעה כמו בקנים של נמלים אחרות.

 

    לקבלת הצעת מחיר
    והדברה ייעוץ בחינם

     

    מה ההבדל בין נמלים רגילות לנמלי אש בבית?

    נמלה היא יצור מרתק, ועל אף שסוגי הנמלים יכולים להיראות דומים מאוד אחד לשני במבט חטוף, הם למעשה שונים בשלל דרכים, בין אם במראה ובין אם בהתנהגות. אז איך תדעו שאכן מצאתם בביתכם נמלת אש ולא נמלה רגילה? הנה טבלה קטנה שתעשה לכם סדר בראש:

    קריטריונים להשוואה

    נמלת אש

    נמלה רגילה
    צבע אדמדם-חום. שחור, חום או צהוב.
    גודל 2-6 מ"מ. משתנה על פי הזן, ויכול להיות גדול או קטן יותר מזה של נמלי האש.
    מבנה גוף מחולק ל-3 מקטעים, כשהמקטע האמצעי רזה ביחס לראש ולחלק האחורי. יכול להיות זהה לזה של נמלת האש או שונה מבחינת הפרופורציות שלו.
    תוקפנות תוקפנית מאוד ותוקפת בקבוצה. פחות תוקפנית ויותר מגננתית.
    עקיצות ארסית ועלולה לעקוץ ולגרום לתחושת כאב וצריבה. עלולה לנשוך, אך אין לה ארס והנשיכה שלה לא כואבת יותר מדי.

     

    3 סימנים לנמלי אש בבית

    בעוד שנמלי האש מעדיפות לרוב להתמקם מחוץ לבית, הן יכולות לחדור לתוך הבית בחיפוש אחר מזון, ואלו הם 3 הסימנים שצריכים להדליק לכם נורה אדומה בנוגע אליהן – התחילו לחפש חברת הדברה מנוסה במקרים הבאים:

    1. ראיתם נמלי אש בתוך הבית: אם ראיתם אותן מתהלכות בבית, אין שום צל של ספק שיש קן בחוץ ושהבית שלכם כבר נגוע.

    2. מצאתם קן של נמלי אש: ספק שתראו קן בתוך הבית, לכן מומלץ לחפש גבעות קטנות של אדמה בגינה.

    3. מזיקים אחרים בבית: נמלי האש ניזונות ממזיקים אחרים, כמו למשל ג'וקים ועכבישים. אם ראיתם גם אותם בבית, יתכן שהנמלים שמצאתם הן נמלי אש.

     

    איפה מסתתרות נמלי אש בבית?

    נמלי האש לא מנסות להסתתר בתוך הבית, ורק במקרים נדירים הן בוחרות להתמקם בתוכו, למשל בתוך אדמת שתילה של עציצים גדולים יחסית. אם ראיתם אותן מתהלכות ברצפה ולאורך הקירות, תוכלו פשוט לעקוב אחריהן עד לקן שלהן שבחוץ, ואם ראיתם רק כמה נמלים בודדות, תוכלו לחפש אותו בעצמכם לצד:

    √ עצי הסקה

    √ בולי עץ

    √ סלעים

    √ מדרכות

     

    איך הורגים נמלת אש בבית?

    ניסיון למחוץ את נמלי האש עלול למשוך עוד מהן לכיוון הבית, מכיוון שהן משאירות אחריהן פרומון שבעזרתו הן יוצרות את שביל ההליכה שלהן. המחיצה תגרום לפרומון להתפשט באזור אחד, מה שימשוך אליו המוני נמלים שיתהלכו במעין "שיגעון" באזור. אז איך מומלץ להרוג נמלי אש? עדיף הרבה יותר לחסל אותן בשיטות הבאות:

    * מים רותחים: שפכו (בזהירות!) דלי של מים רותחים על הקן של נמלי האש. זה לא יחסל את כל הקן, אך יצמצם את כמות הפרטים שבו.

    * חומץ: נמלים לא אוהבות חומציות, ותמיסה של מים וחומץ ביחס שווה יכולה "למחוק" את שביל הפרומון שהן יוצרות. זה לא יחסל אותן, אך לפחות ימנע הגעה של נמלים נוספות למשך זמן מה.

    * סבון כלים: אפשר לרסס ישירות על הנמלים תמיסה של מים וסבון כלים שתחנוק אותן ותפרק את השלד החיצוני שלהן.

     

      לקבלת הצעת מחיר
      והדברה ייעוץ בחינם

       

      איך פותרים את בעיית נמלי האש בבית?

      עד שלא מחסלים את הקן, הנמלים ימשיכו לצוץ לכם בבית. לא יפריע להן אם תחסלו כמה עשרות או מאות מהן – יש עוד הרבה מאיפה שהן הגיעו. לכן הדרך היחידה להיפטר מהן על ידי הדברת נמלי אש בבית בעזרת פיתיונות ג'ל מורעלים. כשהנמלים מוצאות את הפיתיונות האלה הן לוקחות אותן איתן לתוך הקן, שם הן מאכילות בפיתיון הרעיל את המלכה, והיא תמות במהרה. הסיבה לכך שזו שיטת ההדברה היחידה שיעילה היא מכיוון שככל הנראה יש כמה קנים בסביבת הבית שלכם, וזו הדרך היחידה לוודא שכולם יודברו בבת אחת.

       

      האם אפשר למנוע נמלות אש בבית ואיך?

      בשתי מילים – איטום חריצים. הנמלים חודרות לתוך הבית דרך פתח כלשהו בקיר, לרוב באזורי המשקופים של החלונות או הדלתות. איטום החריצים והפתחים שקיימים בקירות ימנע מהנמלים את האפשרות לחדור לביתכם, אך עליכם להיות גם ערים להיווצרות קנים חדשים ולהדביר אותם בזמן, לפני שהנמלים מספיקות להתפשט לקנים נוספים.

       

      נכתב על ידי
      דני חכמון - מומחה להדברת מזיקים מספר רישיון 3029

      דני חכמון הוא מדביר מוסמך של חברת הדברה סנטר והוא מספק שירותי הדברה לכל סוגי המזיקים והחרקים, רישיון הדברה מספר 3029.

      דני מדביר מוסמך למגזר הפרטי והעסקי, שירות אדיב ומקצועי לכל לקוח